Trangoworld – prezentacja marki

Take The Other Way - Trangoworld

Historia Trangoworld

Historia marki Trangoworld rozpoczęła się w 1928 r., gdy dwóch znajomych- wspinacz i miłośnik kanioningu, otworzyło firmę w Saragossie. Zajmowała się ona sprowadzaniem materiałów do produkcji nart i kajaków. Z czasem, pod nazwą Artiach, rozpoczęła produkcję sprzętu outdoorowego, skupiając się głównie na sprzęcie campingowym. Już w latach 70-tych XX wieku firma Artiach posiadała 40 procent udziałów na hiszpańskim rynku sprzętu campingowego, zarówno turystycznego, górskiego jak i militarnego. Następne lata jedynie umacniały firmę jako lidera na hiszpańskim rynku outdoorowym. W 1986 roku, pod nazwą Trango, firma zapoczątkowała projekt, który miał na celu stworzenie marki produkującej techniczną i specjalistyczną odzież dla fanów górskich aktywności. Obie marki działały równolegle do początku XXI wieku. Później obie marki połączyły się i zaczęły działać jako Trangoworld.
Marka pod inną nazwą zajmowała się produkcją m.in. kajaków (fot. trangoworld)
Marka pod inną nazwą zajmowała się produkcją m.in. kajaków (fot. trangoworld.com)

Geneza nazwy Trangoworld

Nazwa firmy została zaczerpnięta od słynnych wież Trango Tower w masywie Karakorum. Wieże, mierzące ok. 6200 m i ich pionowe ściany, o długości prawie dwóch kilometrów, dają możliwość wspinania się w jednym z najbardziej wymagających i rozpoznawalnych miejsc na świecie. Prawdziwe wyzwanie. Konieczność przeciwstawienia się zarówno wymagającym warunkom pogodowym jak i technicznym, zmusza wspinaczy nie tylko do świetnego przygotowania fizycznego, ale także uważnego doboru wyposażenia. To właśnie wspinaczka na te szczyty stała się punktem odniesienia dla twórców projektu Trangoworld, chcącym zapewnić sprzęt wspinaczkowy na najwyższym poziomie. Stała innowacja materiałów, krojów oraz bliska współpraca z profesjonalnymi wspinaczami to trzy filary rozwoju marki. Jednym z głównych testerów odzieży górskiej jest wybitny himalaista – Alex Txikon.
W Trangoworld wierzy się w robienie rzeczy inaczej. Zawsze stawiając sobie wysokie cele, aby odbiorca mógł osiągnąć swoje. To właśnie dlatego marka od lat wspiera Alex’a Txikona w jego zimowych wyprawach na ośmiotysięczniki. Cztery litery  RDIE, stanowiące akronim słów Research (badanie), Development (rozwój), Innovation (innowacja) oraz Experimentation (eksperymentowanie), stanowią DNA marki. Warto wspomnieć, że za sprawą Trangoworld w Hiszpanii pojawiły się pierwsze kurtki Gore-Tex.
Alex Txikon podczas zimowej wyprawy Pumori-Everest2018 (fot. trangoworld)
Alex Txikon podczas zimowej wyprawy Pumori-Everest 2018 (fot. trangoworld.com)

Take The Other Way – filozofia marki Trangoworld

Może wydawać się, że „filozofia” to zbyt poważne pojęcie, aby używać go w kontekście sportu. Jednak w przypadku wspinaczki górskiej może to być całkiem trafne określenie. Jest to sposób myślenia, którym dzielą się wszyscy pracownicy Trangoworld. Zespół łączący młodość i doświadczenie robi wszystko, co możliwe, aby produkty marki spełniały wszelkie potrzeby miłośników gór i outdoorowych aktywności. Czy to sprzęt górski, trekkingowy, trailowy czy wspinaczkowy. Projektowany jest tak, aby w pełni cieszyć się naturą, jednocześnie szanując ją. W Trangoworld wierzymy, że jako marka outdoorowa powinniśmy promować aktywny i zdrowy styl życia, nie zapominając o zobowiązaniach wobec środowiska naturalnego.

Oferta Trangoworld

Szeroka oferta odzieży Trangoworld została zaprojektowana z myślą o każdej aktywności górskiej. Produkty przyporządkowano do sześciu linii produktowych:
  • TRX2 – najbardziej zaawansowane technicznie produkty Trangoworld. Przy projektowaniu produktów TRX2 udział bierze czołowy himalaista – Alex Txikon.
  • Impulse – linia przeznaczona dla wszystkich, stawiających na lekkość i oddychalność. Produkty zostały zaprojektowane głównie z myślą o skitourowcach i biegaczach trailowych.
  • Alpine – linia produktów trekkingowych, na szczególną uwagę zasługują genialne softshellowe spodnie trekkingowe (Trangoworld Kasu lub Trangoworld Rovek).
  • Evasion – linia funkcjonalnych, uniwersalnych produktów turystycznych wśród których na szczególną uwagę zasługują produkty wykonane w technologii anti-mosquito.
  • Boulder – linia wygodnych i nieograniczających ruchów produktów dedykowanych dla wspinaczy.
  • Junior – jako jedna z niewielu marek Trangoworld posiada pełną kolekcję dla dzieci.
Naturalne środowisku dla produktów linii TRX2 oraz Alpine (fot. trangoworld.com)
Naturalne środowisku dla produktów linii TRX2 oraz Alpine (fot. trangoworld.com)
W ofercie Trangoworld znaleźć można także sprzęt turystyczny:
  • materace oraz maty samopompujące,
  • śpiwory puchowe oraz śpiwory syntetyczne,
  • plecaki wspinaczkowe oraz plecaki turystyczne,
  • buty trekkingowe oraz buty podejściowe.
W każdym z produktów łatwo jest odnaleźć ducha Trangoworld, wyrażającego:
  • promowanie aktywnego i zdrowego stylu życia,
  • poszanowanie środowiska naturalnego,
  • rozwój osobisty i integrację społeczną poprzez aktywności outdoorowe,
  • zwalczanie siedzącego trybu życia, nudy i stresu, wywołanych pędem nowoczesnego świata.

Oferta marki stanowi ponad sto produktów w zróżnicowanej kolorystyce. W związku z tym, trudno jest przedstawić każdy produkt z osobna. Chcielibyśmy jednak zaprezentować kilka produktów, które świetnie wyrażają filozofię Trangoworld. O spodniach trekkingowych Trangoworld, możesz przeczytać też w naszym innym artykule:

Spodnie trekkingowe Trangoworld

Odpowiedzialność za środowisko

Trangoworld to nie tylko wysokiej jakości produkty charakteryzujące się dobrym krojem i ciekawym designem. Trangoworld to przede wszystkim najlepsze materiały, wykonane przez czołowych producentów z myślą o wpływie na środowisko. Wiele produktów marki wykonanych zostało z materiałów powstałych w procesie recyclingu. Ponadto większość produktów Trangoworld posiada certyfikat bluesign.

Ekologiczne produkty Trangoworld (fot. Trangoworld.com)
Ekologiczne produkty Trangoworld (fot. Trangoworld.com)
  • Wszystkie spodnie Trangoworld wykonane są z materiałów posiadających certyfikat bluesign.
  • 100% kolekcji Trangoworld TRX2 wykonana jest z materiałów posiadających certyfikat bluesign, natomiast produkty puchowe posiadają certyfikat RDS. Certyfikat RDS oznacza, że puch i pierze pochodzi z kaczek i gęsi, które przez cały okres hodowli zapewnione miały odpowiednie warunki życiowe. Ptaki podczas hodowli nie mogą być przymusowo karmione, nie mogą cierpieć z powodu strachu i bólu. Puch i pierze nie mogą być pozyskiwane z żywych ptaków.
  • 100% wykończeń hydrofobowych materiałów DWR (Durable Water Repellent) w kolekcji TRX2, Impulse oraz Alpine zostało wykonanych bez wykorzystania niebezpiecznych dla środowiska oraz ludzkiego zdrowia substancji chemicznych, powstałych na bazie fluoru (PFC).
Logo Bluesign (bluesign.com)
Logo Bluesign (bluesign.com)

Bluesign to branżowy standard firmy produkującej tkaniny – Schoeller Textil AG. Logiem bluesign oznaczone są produkty, które zostały wyprodukowane ze spełnieniem określonych norm ochrony środowiska, a także bezpieczeństwa i higieny pracy (przestrzeganie warunków pracy zgodnie z konwencjami Międzynarodowej Organizacji Pracy). Aby produkt otrzymał certyfikat bluesign na każdym etapie produkcji i u wszystkich dostawców musi spełniać określone normy. Certyfikat bluesign posiadają wszystkie produkty w kolekcji Trangoworld TRX2, ponad 80% kolekcji Alpine oraz 70% kolekcji Evasion.