100 lat marki Millet!

Rok 2021 jest wyjątkowy dla marki Millet. W tym roku firma świętuje swoje setne urodziny!

W ciągu stu lat wiele się zmieniło. Na świecie dochodziło do różnych zdarzeń. Przez te wszystkie lata nie zmieniło się jednak podejście firmy Millet do sportów górskich. To podejście sprawiło, że firma Millet stała się liderem wśród producentów wyczynowego sprzętu do sportów górskich. Millet zawsze tworzył innowacyjne produkty, które pozwalały realizować marzenia o przygodach i wyprawach zmieniających świat.

Millet – 100lat lidera rynku

Historia marki Millet rozpoczyna się w 1921 roku. Bracia Marc i Hermance Millet, pochodzący z podnóża Alp, zakładają sklep spożywczy, który szyje torby na zakupy w okolicach Lyon. Bracia rozwijają swoją markę, produkując coraz bardziej zaawansowany sprzęt, niezbędny do wypraw w wysokie góry. Z produktami Millet związane są ważne dla „górskiego świata” wydarzenia, takie jak historia pierwszego wejścia na ośmiotysięcznik w 1950r. (Annapurna 8091 m), historycznych i spektakularnych sukcesów Bonattiego, Messnera czy też Profita. To także historia wielu wyjątkowych produktów, takich jak żółty plecak Millet Sherpa 50, butów ekspedycyjnych Millet Everest, najlżejszego plecaka lawinowego Millet E-1 czy też linii odzieży Millet Trilogy. Millet to 100lat historii ludzi, którzy wierni pasji do gór i duchowi rywalizacji tworzyli wyjątkowe produkty dla wyjątkowych ludzi. Produkty dla Was. Produkty, które pozwalają realizować Wasze cele i marzenia.

100lat marki Millet 2

 

Współpraca z czołowymi przewodnikami górskimi

Najlepszym wyznacznikiem jakości marki jest wybór produktów przez ludzi zawodowo związanych z górami. Od 2009r. firma Millet jest oficjalnym partnerem organizacji zrzeszającej przewodników z Chamonix – Chamonix Guides Company. Na bazie owocnej współpracy w 2015r. podpisana została podobna umowa z organizacją przewodnicką GrindelwaldSPORTS, a następnie w 2018r. z Cervino Guides Company. Millet wyposaża przewodników każdej z tych organizacji w odzież z linii TRILOGY, stanowiącej esencję know-how marki, projektowanej i testowanej przez górskich wyjadaczy. Produkty oznaczone logiem Trilogy to najbardziej zaawansowane technicznie produkty marki przeznaczone dla ambitnych turystów i wspinaczy.

Więcej o tej współpracy przeczytasz:

Millet wspiera przewodników z Chamonix, Grindelwald oraz Cervino

Odpowiedzialność za środowisko

Millet przy projektowaniu i produkcji nie zapomina o środowisku. Świadomi wpływu na środowisko projektanci biorą pod uwagę cykl życia produktów. Aby ułatwić zrozumienie działań podjętych przez markę oraz łatwiej wyselekcjonować ekologiczne produkty spośród innych produktów, marka Millet wprowadziła wewnętrzny standard. Produkty spełniające wewnętrzny standard oznaczone zostały etykietą Low Impact ™. Produkty oznaczone logiem Low Impact ™ to najbardziej przyjazne dla środowiska produkty w ofercie. Produkty zostały wybrane na podstawie 3 kryteriów:

etykieta Low Impact

Więcej o projekcie Low Impact ™ i odpowiedzialności marki Millet wobec środowiska przeczytasz:

Odpowiedzialność marki Millet i Lafuma wobec środowiska – norma Low Impact

Maciek Smolnik

Może Cię również zainteresować: